1396/03/02
اخبار بهداشت و درمان

آخرین مطالب | آرشیو | جستجو

تاریخ: 1396/02/24 نظرات: 0 نظر نمایش: 53 مرتبه امتیاز 0   (Article Rating)
10 گام برای این که از همسالان تان جوانتر به نظر برسید

10 گام برای این که از همسالان تان جوانتر به نظر برسید

 

10 گام برای این که از همسالان تان جوانتر به نظر برسید

 

  اگرچه بسیاری از محصولات بهداشتی، با این تبلیغ که روند پیری را کند می کنند، در دسترس هستند اما اگر میخواهيم که جوانتر از سنمان به نظر برسيم٬ باید از درون بدن و نحوه زندگیمان شروع کنيم.

 به نقل از health بسیاری از راهکارهای ساده و بکارگیری آنها در سبک زندگی تاثیرات دوچندانی نسبت به مصرف محصولاتی دارند که شاید به قصد جلوگیری از روند پیری به فروش می رسند.

سیگار نکشید: در مقابل تمام مضراتی که سیگار به همراه دارد، پیری پوست ساده ترین آن‌ها است. سيگار٬ چروک‌های پوستی را افزایش می‌دهد زیرا هم حرکات عضلات صورت را برای پک زدن به سيگار٬ بيشتر می کند و هم گردش خون را در رگ‌های خونی صورت٬ مسدود می کند و باعث پوسيدگی دندان‌ها می شود. استعمال سیگار خطر ابتلا به پسوریازیس که یک بیماری خودایمنی با تظاهرات پوستی است را نیز افزایش می دهد.

آنتی اکسیدان بخورید: آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های ای و ب برای پوست بسیار اثربخشند. آنتی‌اکسيدانها٬ از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محيط که به سلول‌های پوستی صدمه میزنند٬ محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد٬ الاستين و کلاژن سلول‌های پوستی را از بين می‌برند و باعث شکستگی این سلول‌ها می‌شوند. برای مصرف هرچه بیشتر ویتامین‌های گروه ب گوشت مرغ و ماهی را فراموش نکنید. نخود نیز سرشار از ویتامین ب ۶ برای گیاه خواران است. برای دریافت ویتامين ای می توانيد از روغن سبوس گندم٬ تخم آفتابگردان و بادام استفاده کنيد.

پروبیوتیک مصرف کنید: غذاهای تخمیر شده علاوه بر اینکه برای دستگاه گوارش مفيد هستند٬ از پيری زودرس پوست نيز جلوگيری می‌کنند. غذاهای تخميری٬ منابع بسيار خوب آنتی اکسيدان و ترکيبات ضدالتهاب نيز هستند.

پروتئین را فراموش نکنید: میزان نیاز روزانه زنان به پروتئین، ۴۶ گرم است. پروتئين به سفتی و حفظ ساختار عضلات کمک نموده و از شل شدگی و افتادگی عضلات جلوگيری می کند و در نتيجه بدن فرد را جوان و با ثبات نشان می دهد. پروتئین در استحکام موها موثر است.

مصرف قند و شکر را کاهش دهید: مصرف بیش از حد این محصولات باعث التهاب پوست و پيری زودرس آن می‌شود.

به پشت بخوابيد: اگر عادت دارید که هميشه به پهلو دراز بکشيد٬ در گونه ای که به بالش فشار وارد می کند٬ خطوطی ایجاد خواهيد کرد و تعداد چروک‌های پوستی آن سمت از صورت رو قطعا بيشتر خواهد نمود. به علاوه٬ خوابيدن به پشت این حسن رو دارد که نه تنها از بروز چروک‌های پوستی در صورت٬ ممانعت می کند بلکه دردهای گردن و کمر را نيز کاهش داده و مانع از رفلاکس اسيد معده می گردد.

چربی‌های سالم بخورید: اسيدهای چرب امگا ۳ باعث نرمی٬ لطافت و جوانی پوست هم می شوند زیرا عوامل التهاب زا در پوست مثل آکنه و پسوریازیس را کاهش می دهند.

ورزش کنید: ورزش منظم باعث می‌شود بدن شما نسبت به همسالان خود ورزیده‌تر گردد. ضمن این که عرقی که بر روی صورت می نشيند٬ پيشرفت علائم پيری را در صورت شما٬ کندتر می کند.

استرس را مدیریت کنید: سلول‌های افرادی که به افسردگی و استرس مبتلا هستند٬ سریع‌تر از کسانی که افسرده نيستند٬ دچار پيری می‌شوند. برای جلوگيری از پيری زودرس باید قدم به قدم پيش رفته و استرس را از زندگی خود به تدریج حذف کنيد. می‌توانيد از یوگا و مدیتيشن برای کاهش استرس کمک بگيرید.

در مصرف نمک زیاده روی نکنيد: خوردن غذاهای پر از سدیم و شور٬ باعث تجمع آب در بدن می‌شود. بنابراین٬ تعجبی ندارد که با خوردن این غذاها٬ صورت شما دچار ورم شده و به عنوان مثال٬ زیر چشم‌ها دچار پف آلودگی شود. سعی کنيد که مصرف نمک را کمتر کرده و برای طعم دهی به غذاها از سایر طعم دهنده های طبيعی و خوشمزه مثل فلفل٬ آب ليمو و سبزیجات معطر استفاده کنيد. به این ترتيب٬ نه تنها ورم نمیکنيد بلکه خطر بالا رفتن فشار خون و سکته هم در شما کمتر می شود.

 

 


   
حق انتشار اطلاعات برای معاونت دانشجویی دانشگاه الزهراء (س) محفوظ می باشد.  
اجرا و پشتیبانی: مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات