1396/12/03

 اخبار و مقالات کمينه
 

آخرین مطالب | آرشیو | جستجو

تاریخ: 1396/11/24 نظرات: 0 نظر نمایش: 35 مرتبه امتیاز 0   (Article Rating)
معاون آموزشی وزیر علوم: زبان محلی می تواند به عنوان ۲ واحد اختياري در دانشگاه ها تدريس شود

معاون آموزشی وزیر علوم: زبان محلی می تواند به عنوان ۲ واحد اختياري در دانشگاه ها تدريس شود

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشي وزير علوم تحقيقات و فناوري در شصت و يکمين گردهمايي معاونين دانشجويي دانشگاه هاي سراسر کشور که در دانشگاه الزهرا در حال برگزاري است، افزود: طرح آمايش مديريت منطقه اي در حال تدوين است و بر اساس آن كيفيت و مهارت آموزشي دانش آموختگان ارتقا پيدا مي كند.

دکتر شریعتی نیاسر بر این موضوع تاکيد نمود: در آئين نامه‌هاي آموزشي سال ۹۵ واگذاري اختيارات به دانشگاه‌ها را ابلاغ کرديم که حدود پنجاه درصد مفاد آئين نامه‌هاي آموزشي مربوط به اختيارات دانشگاه‌ها است و در سال آينده بخش عمده‌اي از آنها به دانشگاه‌ها واگذار مي‌شود و اين تفويض اختيار مساوي است با مسئوليت پذيري كه بايد شيوه اجرايي درون سازماني را در دانشگاه‌ها تدوين كند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های دنیا چشم به همکاري با دانشگاه‌هاي ما دوخته‌اند ويکي از مسائلي که مي‌تواند دانشگاه‌هاي ما را بين المللي کند طرح اقتصاد مقاومتي است كه ارتقاي دانشگاه‌ها به سطح بين المللي را دارد.

وی افزود: در حال حاضر همه رشته‌ها در تمام مقاطع تحصیلی را در دانشگاه‌های کشور داريم اين نشان دهنده اين است که در زمينه آموزش عالي رشد خوبي داشتيم و به ندرت نياز به اعزام دانشجو به خارج از کشور داريم.

وی با اشاره به تاکید تعامل معاونان دانشجویی و آموزشي گفت: بايد ميان معاونان آموزشي و دانشجويي در دانشگاه‌ها تعامل داشته باشيم و اين ضرورتي است که احساس مي‌شود.

وی ادامه داد: از مرحله شناسایی چالش‌ها عبور کردیم اما اينکه ادعا کنيم مشکلات مرتفع شده درست نيست در اين چهار سال اخير توانستيم رشد جمعيت دانشجويي را مهار كنيم و بايد در ادامه سياست‌هاي اعتدالي را براي رفع اين چالش‌ها به كار بگيريم و بين زيرنظام ها هم افزايي داشته باشيم.

معاون آموزشی وزارت علوم اضافه کرد: در حال حاضر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو داریم و در واقع ما چندين نظام آموزشي را اداره مي‌کنيم که شامل دانشگاه آزاد اسلامي، غيرانتفاعي، جامع علمي کاربردي، دانشگاه‌هاي مهارتي و پيام نور هستند و يكي از كارهايي كه مي‌تواند تعامل ايجاد كند مديريت منطقه‌اي است كه از سال ۹۳ در طرح آمايش آموزش عالي استارت آن را زده‌ايم.

وی همچنین توجه به کیفیت و مهارت افزايي فارغ التحصيلان را مورد تاکيد قرار داد و گفت: ضعف کيفي فارغ التحصيلان مشکل اصلي آموزش عالي است كه بايد تلاش كنيم دانشجو براي فارغ التحصيلي مهارت داشته باشد و براي مهارت آموزي دانشجويان تاكنون بيش از ۸۰۰ برنامه درسي در مناطق مختلف بازنگري و ابلاغ شده و سري جديد آن نيز بازنگري خواهد شد.

دکترشریعتی نیاسر اظهار داشت: ۲۵۰۰ مرکز دانشگاهی داريم که بيش از ۵۰ درصد مراکز آموزشي دولتي ما فاقد استاندارد هستند به همين دليل جلوي افزايش جمعيت دانشجويي آنها را گرفتيم تا بتوانيم اين مراكز را استانداردسازي كنيم.

وی در خصوص کمیسیون موارد خاص نیز گفت: اين کميسيون يک نهاد قانوني براي رسيدگي به دانشجوياني است که در شرايط خاص قرار دارند و بايد رويكرد مساعدت آميز به مسائل دانشجويان داشته باشد.

وی در مورد سطح بندی دانشگاه‌ها نیز گفت: سطح بندی دانشگاه‌ها را از دو سال قبل آغاز کرديم که در دو مرحله بازنگري شده و براي دوره جديد نيز آئين نامه آن بازنگري خواهد شد و تصميم گير‌ي هاي ستاد وزارت نيز براساس اين رتبه بندي و سطح بندي است.

 


 
   
حق انتشار اطلاعات برای معاونت دانشجویی دانشگاه الزهراء (س) محفوظ می باشد.  
اجرا و پشتیبانی: مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات